Er zijn steeds meer aanwijzingen dat de kwaliteit van de uitvoering van interventies direct gerelateerd is aan het effect dat behaald wordt. Dit project richt zich op het ontwikkelen en toetsen van handvatten voor het stimuleren van een kwalitatief goede uitvoering van interventies in de praktijk en het in kaart brengen van ervaringen van professionals en cliënten op dit punt.
Uitvoerende partij en belangrijke partners: HvA, JBRA, Altra, Spirit
Contactpersoon: l.boendermaker@hva.nl
Financiering: ZonMw en Co-financiering HvA, JBRA, Altra, Spirit
Afgerond: mei 2018
Resultaten:
- Workshop ‘Effectieve reflectie: werken met videofeedback en rollenspel in supervisie’ tijdens de NEJA-conferentie (09-02-2017)
- Boendermaker, L. , & Kemper, P. (2018). Video-feedback bij Jeugdbescherming: ‘dit is leerzaam voor de hele organisatie!’. Amsterdam: Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd.
- Boendermaker, L. , & Kemper, P. (2018). Video-feedback bij Spirit: ‘dit is leerzaam voor de hele organisatie!’. Amsterdam: Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd.
- Boendermaker, L. , & Kemper, P. (2018). Video-feedback bij Altra: ‘dit is leerzaam voor de hele organisatie!’. Amsterdam: Hogeschool van Amsterdam, Lectoraat Kwaliteit en Effectiviteit in de Zorg voor Jeugd.
- Leidraden
- Instrumenten: