NEJA.nl plaatst cookies (lees meer) uitsluitend om de site beter te laten functioneren en bezoek te monitoren.   X
 menu

Op deze inspiratiepagina wil KeTJAA professionals de gelegenheid geven elkaar te inspireren en door anderen geïnspireerd te worden. Naast berichten van de KeTJAA-partners, kan jij ook hieronder jouw bericht, tip of waardevolle link aan ons sturen. 

Symposium Jeugdprofessionals New Skool

Vanaf nu kun je je inschrijven voor het symposium Jeugdprofessionals New Skool, georganiseerd door het Lectoraat Jeugd, Gezin & Samenleving van Avans Hogeschool op donderdag 16 juni 2022.

 

Anders werken, anders opleiden en anders onderzoeken: er gebeurt veel in het jeugddomein. Hoe ontdekken we samen wat inclusieve methodieken, zinvolle technologieën en sterkste organisatievormen zijn? Daar werkt het Lectoraat Jeugd, Gezin & Samenleving samen met studenten en werkveldpartners hard aan. We willen nieuwe kennis delen en verder ontwikkelen: samen onderzoekend leren. Ook met jouw organisatie?

Tijdens het symposium zijn er twee workshoprondes met ieder acht thema’s over innovatieve werkwijzen van moderne jeugdprofessionals. Bijvoorbeeld werken met polarisatie, werken met virtual reality en hybride werken. 

Het symposium is geaccrediteerd met 3 punten door SKJ en V&VN.

 

Datum: donderdag 16 juni 2022 van 12.00 -17.30 uur

Locatie: Seats2Meet LocHal in Tilburg.

 

Meer informatie vind je HIER

 

Meld je HIER aan

 

Ben je docent of student en wil je deelnemen aan het symposium? Neem dan contact op met Monique Peters-van Rossum via lectoraatjeugdgezinensamenleving@avans.nl

Projecten lectoraat Empowerment en Professionalisering

In 2021 heeft het lectoraat Empowerment en Professionalisering van InHolland samen met hun partners weer mooie projecten in Noord-Holland mogen doen. We vinden het belangrijk om deze zo breed mogelijk zichtbaar te maken.

Met veel plezier laten zij u HIER een selectie uit de projecten zien.

 

Heeft u naar aanleiding hiervan opmerkingen, of wilt u samen met ons vraagstukken uit de praktijk oppakken, neem dan contact op met onze programma-coördinator Tineke.deWit@inholland.nl.

 

Speelruimte voor identiteit

Het boek ‘Speelruimte voor identiteit. Samenwerken aan veerkrachtige identiteitsvorming van jongeren’, geschreven door Stijn Sieckelinck (HvA) en Femke Kaulingfreks (InHolland) is sinds eind januari 2022 beschikbaar. Hoe kan je jongeren helpen een veerkrachtige identiteit te ontwikkelen in een context van polarisatie en vervreemding? Dit boek portretteert zes pedagogische praktijken waarin deze uitdaging samen met jongeren wordt opgepakt.

www.aup.nl/en/book/9789463723244/speelruimte-voor-identiteit

Jongeren en geldstress

Het lectoraat Empowerment en Professionalisering van InHolland deed onderzoek naar jongeren en geldstress en hoe bij te dragen aan de economische zelfredzaamheid van jongeren.

De resultaten van het onderzoek zijn te vinden in deze factsheet.

 

‘Zag je het maar’

De documentaire ‘Zag je het maar’ geeft een beeld van een woongroep voor jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen. Op deze groep vechten groepsleider Lisanne en haar collega’s voor een betere toekomst voor deze jongeren, in de hoop dat zij een zo zelfstandig mogelijke plek in de samenleving vinden.

Toekomstplannen jongeren

Hoe denken Amsterdamse jongeren na over hun toekomst? En hoe kunnen ze daarbij het beste worden ondersteund? Dit zijn centrale vragen in het Fieldlab Toekomstplannen Jongeren, een praktijkonderzoek waarin de Hogeschool van Amsterdam, gemeente Amsterdam en een tiental organisaties in de stad samenwerkten aan het toekomstperspectief van jongeren. Met als doel om tot concrete handvatten te komen waarmee jongeren samen met professionals kunnen werken aan hun toekomst.