NEJA WORDT MEDE MOGELIJK GEMAAKT DANKZIJ
Het centrale thema van deze programmalijn is een sterk en veilig pedagogisch klimaat in het eerste, tweede en derde opvoedmilieu: een veilig en positief opvoedklimaat in gezinnen, netwerk, buurt, school, kinderopvang, pleeggezinnen en residentiële voorzieningen. De Ouder- en kindteams en Samen DOEN teams leggen verbinding met formele en informele voorzieningen in wijk en buurt. Samen met de kinderopvang en de scholen vormen zij de pedagogische infrastructuur.
De speerpunten van deze programmalijn zijn:
De onderzoeksvraag is: wat zijn de verschillen en overeenkomsten tussen autochtone en allochtone leerlingen uit achterstandsgroepen en zorgleerlingen, hoe […]
Onderzoeksvraag: In hoeverre is de klassensamenstelling (het aantal zorgleerlingen per klas) nu werkelijk van invloed op de prestaties van de […]
Onderzoeksvraag: Wat is de actuele kennis rond voor- en vroegtijdig schoolverlaten en wat weten we over de effecten van mentoringprogramma’s […]
Onderzoeksvraag: Wat weten we uit cohortonderzoek over peuterspeelzalen, voorscholen en kinderdagverblijven als vindplaats voor jonge risicokinderen en in hoeverre zijn […]
Non-Violent Resistance (NVR) is een methodiek om medewerkers in de (semi) residentiële setting zelfverzekerder en minder machteloos te maken in […]
Dit onderzoek beoogt aan te tonen wat de bijdrage van het multimethodisch handelen van jongerenwerkers is aan de psychosociale ontwikkeling, […]